שליכט צבעוני: למה, איך ומתי?

בעת בנייה ושיפוץ בית אנו משקיעים משאבים רבים בתכנון, בתקציב, בריהוט ובעיצוב הכללי, כשהמטרה היא אחת- עיצוב הבית המושלם. השליכט הצבעוני מספק מענה לעיצוב החיצוני של הבית, כי בית מושלם מתחיל מבחוץ.

לשליכט הצבעוני מעלות רבות, הוא משמש כשכבת הגנה לקירות, עמיד בתנאי מזג האוויר, גמיש ומגשר על פני סדקים.  פרט לתועלותיו הפונקציונליות, השליכט הצבעוני, משחק תפקיד חשוב לא פחות והוא המעטפת הדקורטיבית העוטפת את הבית.

שליכט צבעוני - תמונת חוץ של בית פרטי עם ציפוי בצבע לבן

האבולוציה של השליכט

בעבר, בנייני מגורים רבים ואפילו בתים פרטיים צופו ב”שפריץ” הישן והמוכר שהיה נפוץ מאוד. בשנים האחרונות פתרונות מתקדמים ומתוחכמים יותר החליפו אותו והמגמה השתנתה. שליכט צבעוני הוכרז כשליט הבלתי מעורער בבנייה חדשה, בשיפוץ מבנים קיימים ואפילו כאלמנט עיצובי בקיר מרכזי יחיד בפנים הבית.

בית פרטי עם ציפוי אפור

שליכט הוא ציפוי דקורטיבי, אקרילי, על בסיס מים, המשמש לציפוי קירות ומקנה להם מראה טבעי במגוון טקסטורות, החל מטקסטורה עדינה ועד גסה. הציפוי המתקבל, הינו ציפוי עבה יותר משל צבע אקרילי רגיל.

בשל היותו חומר עבה וגמיש יותר, המכיל בתוכו סוגי אגרגטים שונים, בנוסף להיותו אלמנט דקורטיבי, שליכט הצבעוני הוא בעל תועלות פונקציונליות רבות – הגנה בפני פגעי מזג האוויר, גמישות וגישור על סדקים. החומר מאפשר יציאת אדי מים והינו בעל כושר הידבקות גבוה לתשתית הקיר.

השליכט הצבעוני מגיע בשלל מרקמים וטקסטורות. שליכט צבעוני EXTRA קלאסי יעניק את המראה ה”מתולע” והמוכר במרקמים שונים – ממעודן ועד גס. שליכט צבעוני EXTRA נטורה יעניק את המראה המינרלי, הטבעי והכפרי עם היתרונות וקלות היישום של השליכט האקרילי. גם את השליכט צבעוני EXTRA נטורה ניתן לקבל במגוון מרקמים: עדין, מהודק, גס או גס מאוד.

שליכט צבעוני על קיר בעזרת מלאנז

את השליכט הצבעוני, ניתן לקבל במבחר גוונים ממניפת הגוונים של נירלט.

היכנסו לקטלוג שלנו באתר כדי לבחון את מבחר המוצרים, תחת שליכט צבעוני וחיפוי חוץ לקירות הבית.

שליכט צבעוני - מבחר המוצרים של נירלט

טיפים לבחירת שליכט צבעוני לבית

בשונה מצביעה בפנים הבית, ציפוי חיצוני דורש מיומנות גבוהה של בעל מקצוע מנוסה.

למה עלינו לשים לב בעת בחירת שליכט צבעוני לבית?

  • המראה הרצוי: המראה החיצוני של הבית, חשוב לא פחות, מזה הפנימי. חשוב, להקדיש מחשבה לשאלה כיצד תרצו שהקירות החיצוניים ייראו. שליכט צבעוני יעניק מראה רענן, מעוצב וחדשני לביתכם. הסגנונות הם רבים והאפשרויות מרובות, ואתם צריכים רק לבחור את הטקסטורה והגוון המועדפים עליכם. אל תחששו לשלב מספר טקסטורות וגוונים , זה רק יוסיף רעננות ומקוריות.
  • הכנת תשתית נדרשת: עבודת השליכט דורשת דיוק, מקצועיות וניסיון רב, זאת משום שהתוצאה המתקבלת צריכה להיות אחידה ובעלת גימור תואם בכל שטח הקירות.
  • תקציב: ישנם פרמטרים שונים המשפיעים על מחיר עבודת השליכט. לדוגמא: סוג השליכט שבחרתם, מיומנות איש המקצוע שלכם, הכנת שטח מיוחדת במידת הצורך (עבודת הסרה של שפריץ ישן יותר) וכו’.
  • שמירה והגנה על הקירות:  שליכט צבעוני הוא בעל עמידות גבוהה בתנאי חוץ ומגן בפני פגעי מזג האוויר. החומר מאפשר מעבר אדי מים, כמו כן הוא גמיש ומגשר על פני סדקים בקירות המבנה. במקרים מיוחדים כגון מבנים הנמצאים  בקרבת הים, מומלץ  לבקש ייעוץ והדרכה  מבעל המקצוע, על מנת לבחור את הציפוי המתאים ואת ההכנה הדרושה לו. ניתן תמיד לקבל ייעוץ ממערך היועצים הטכניים  שלנו. התחילו בפנייה ליועץ הצביעה של נירלט בקו הייעוץ במספר 1-700-500-004.
  • תווי תקן חפשו את תו תקן 1731 ממכון התקנים הישראלי, המאשר כי החומר עבר את הבדיקות הקפדניות והמקיפות ביותר ועומד בסטנדרטים הדרושים של גמישות וגישור על פני סדקים.
  • תו ירוק:  חפשו את התו הירוק ממכון התקנים, המאשר כי הציפוי מורכב מחומרים שאינם רעילים לסביבה ולמשתמש, וכן שהחומר ותהליך הייצור שלו,  אינם פוגעים בסביבה.

בית פרטי עם ציפוי חיצוני - שליכט צבעוני אפור

חשוב לזכור! תמיד מומלץ לראות את הטקסטורות והגוונים בצורה מוחשית לפני הרכישה ולכן אנו מזמינים אתכם  להגיע למרכז נירלט בדן דיזיין סנטר בבני ברק (רחוב הלח”י 2, קומה תחתונה, מול קניון איילון, 03-6194244) תוכלו לראות דוגמאות של שליכט צבעוני המיושם על קיר שלם ולבחון דוגמאות חיות של הגוונים והחומרים.

בית פרטי מודרני , בציפוי טיח אקרילי

 

נירלוט נעים!
כתבות נוספות