טיפים בצבע

לצבעוניות תפקיד מרכזי בעיצוב הבית וביצירת חלל בעל אופי. אילו צבעים משלבים עם ריהוט מעץ ומה הקשר לתאורה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים

יורדים לפרטים. עיצוב מושלם מורכב מסך כל האלמנטים בחלל. Image via Cocoon

 

התחילו בשאלות מנחות: תכנון מוקדם יחסוך מכם עבודה מיותרת ויבטיח לכם תוצאה כלבבכם:
מהם האלמנטים המרכזיים שחשובים לכם בחלל?
אילו פרטי ריהוט תרצו להדגיש?
מהו המערך הצבעוני הדומיננטי שבו כל אלה משתלבים?
מהו סגנון העיצוב המבוקש? הרמוני-שקט או שמא דינמי ודרמטי?

 

חיסכון בצבע – השקעה בסטיילינג: עיצוב מושלם מורכב מסך כל האלמנטים בחלל. נוסף על הצבע המושלם, מומלץ לתת גם לסטיילינג את הכבוד הראוי לו. בזכות כושר הכיסוי וההסתרה הגבוהים ללא תחרות של אקווניר EXTRA תצבעו שטח רב יותר בפחות צבע.
את הזמן, הכסף והאנרגיה שיתפנו לכם השקיעו בכל הפריטים המשלימים – רהיטים, טקסטיל, תאורה, שטיחים וכריות. ריח הלוונדר שצבע הנירוקריל מפיץ יחתום את החלל האולטימטיבי. עכשיו אנחנו באמת לא רואים סיבה לצאת מהמזגן.

 

אור וצבע: הקשר הישיר בין צבע לתאורה מצריך תשומת לב. בתאורות שונות יראו צבעים בגוונים שונים, לכן הביאו בחשבון את האור הבוהק והישיר שקיים בארץ רוב ימות השנה.

 

בהיר זה רגוע: גוונים בהירים אך חמימים יתרמו לתחושה רכה ושלווה בבית.

 

תנו לעץ חיים: ריהוט עץ בעל מסה ונוכחות בחלל עלול להיבלע על רקע צבע כהה מדי. רצוי להשתמש בצבעים “חיים” לא שגרתיים, שישברו את האיפוק והקלאסיות של העץ. מובטחת תוצאה מקורית, מעניינת ורבת רושם.

 

פתחו את הראש: הרחיבו את סקאלת הצבעים האהובה עליכם, אל תפסלו צבעים באופן אוטומטי. העזו, התנסו והפתיעו את עצמכם.

 

שלבו קור וחום: גוונים קרים, בניגוד לדעה הרווחת, מתאימים פלאים לרהיטים מעץ, בשל הקונטרסט שהם יוצרים.

 

לא על הגוון לבדו: כשבוחרים צבע יש להתחשב בגימור שלו – מבריק, מט, משי, בעל טקסטורה חלקה או גסה. גימור מט למשל מתאים ליצירת מראה קל ואוורירי, לעומת צבעים מבריקים, המחזירים אור.

 

ניגודים משלימים: צבעים מנוגדים, רהיטים א-סימטריים ותאורה נקודתית יעניקו לחלל מראה דרמטי.

 

ההרמוניה בסטיילינג: סגנון עתיק, מודרני, בוהמי או אקלקטי – ההרמוניה בחלל תישמר אם תשקיעו מחשבה בכלל האלמנטים בחדר: ספות, וילונות, ריהוט, אביזרים וגופי תאורה.

 

תורת היחסים: צבעים משנים את גונם ליד צבעים אחרים. לדוגמה, צהוב על רקע לבן ייראה חיוור, לעומת צהוב על רקע שחור, שייראה מודגש וקורן.

 

עכשיו, כשאתם מצוידים במידע, כל שנותר לכם הוא לטבול את המברשת ולהתחיל במלאכה.

 

נירלוט נעים!