צביעת חדרי ילדים

אם בעבר עוצב חדר הילדים בצבעים מסורתיים ותמות סדורות, הרי שהיום זולג הקו העיצובי של הבית לחדר הילדים ומושפע בבירור מהמגמות המובילות בעולם העיצוב. יש הרבה יותר מקום לטעם אישי, ופחות קונוונציות

צביעת חדרי ילדים בצורה קצת שונה

כיוום נוכל לראות חדרי ילדים שמעוצבים בסגנון וינטג” בוהמייני או בהשראה כפרית, ואפילו חדרי ילדים בסגנון אורבני עם קירות בגוני אפור כהה, שבעבר נחשבו למחוץ לתחום בממלכת הילדים. מעבר לטרנדים ולאפנות חולפות, בחירת הצבעוניות של חדר הילדים היא משימה מורכבת, הדורשת מחשבה ותכנון. מעורבים בה כמה אלמנטים, שהמפתח לשילובם הוא יצירת תמהיל נכון ביניהם. חדר הילדים אמור לשמש מעטפת חמימה לשעות רבות של שהייה בעלת אופי מגוון: התעוררות בבוקר, בילוי ומשחק, למידה, ובסוף היום – התכנסות ושינה. לכן נרצה לעצב חלל שמצד אחד משמש כבסיס, כעוגן יציב ומרגיע בעל קווים וגבולות ברורים של סדר, ומצד אחר מעורר השראה, מגרה ליצירה ולפעילות, ותומך בעולמו הפנימי של הילד. כמה קווי יסוד בבחירת הצבעוניות בחדר הילדים:

מודולריות ויכולת השתנות

הפיתוי להפוך את חדר הילדים לממלכה קסומה של פנטזיה הוא גדול, אך חשוב להשאיר את הרגליים על הקרקע ולהתייחס לפן הפרקטי והפונקציונלי של העיצוב ביתר חשיבות, על ידי תכנון פתרונות אחסון חכמים ובחירת ריהוט מודולרי שיכול להשתנות בהתאם לצרכים. גם כשניגשים לבחור את הצבעוניות של חדר הילדים, כדאי לתכנן אותו כך שיוכל להתבגר בחינניות, ולעצב אותו בצבעים שיתאימו למגוון השינויים הפיזיים והמנטליים הצפויים לילד. מומלץ להתרכז בקלאסיקות שטבועה בהן חיות עליזה אך רוגעת, ולהיזהר מטרנדים שיימאסו מהר.

סדר בעיניים

על ידי שימוש בשניים עד שלושה גוונים נבחרים שחוזרים על עצמם, אפשר ליצור מרחב שיש בו היגיון פנימי, המעודד ריכוז. בכל מקרה עדיף שהצבעוניות הנבחרת לא תשתלט על החלל אלא תותיר לילד מרחב אוורירי ומקום לבטא את עצמו. הצבעים הנבחרים יכולים לנוע על אותה סקאלה, בכמה דרגות כהות היוצרות עושר ועניין.

טיפים לעיצוב חדרי ילדים

נגיעות של צבע בסטיילינג

כדי להימנע מעומס ויזואלי, לשטחים הגדולים בחדר הילדים כדאי לייעד צבעים ניטרליים, ואת נגיעות הצבע העזות להשאיר לסטיילינג ולריהוט. חִשבו כמה צבעוניים הצעצועים, הבגדים והאביזרים של ילדכם – ותבינו שגם כאן הביטוי less is more מנצח בגדול. צבעים ניטרליים, דוגמת לבן בנגיעה של אפור או מוקה, ישמשו רקע מושלם לכל סגנון עיצובי, מה גם שמצעים, וילונות וכריות קל יותר להחליף כשמתעורר הצורך.

עשו זאת בעצמכם

פריטי ריהוט קלאסיים יכולים לשמש לאורך שנים ולקבל בכל פעם טוויסט עיצובי חדש. אל תהססו להפשיל שרוולים ולרענן בעצמכם רהיטים שהתעייפו, זו יכולה להיות פעילות נהדרת לשתף בה את הילדים, וכך גם תרוויחו את המראה המקסים של עבודת היד.

נירלוט נעים!
כתבות נוספות